Вести

Весић: Кина и Србија изградиле челично пријатељство

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је данас да су захваљујући двојици лидера, председнику Србије Александру Вучићу и његовом кинеском колеги Си Ђипингу Србија и Кина изградиле челично пријатељство из кога се развијају нове перспективе односа две земље и два народа.

Министар Весић је то рекао на отварању медијског и научноистраживачког семинара Србије и Кине, у организацији новинских агенција Синхуа и Танјуг, на којем је представљен извештај Института Синхуа "Изградња заједнице заједничке будућности човечанства: Савремени значај и опипљива достигнућа" и оценио да је на путу развоја Србије Народна Република Кина одиграла посебну улогу.

"Србија се убрзано развија и модернизује. Постигнута су политичка и економска стабилност који су резултирали великим јавним улагањима, првенствено у развоју инфраструктуре, а унапређени су и успостављени предвидиви услови пословања који су довели до тога да имамо рекордан прилив страних инвестиција. Србија има већи прилив страних инвестиција и већи бруто домаћи производ него све друге земље Западног Балкана заједно", истакао је министар Весић.

Нагласио је да једно од централних места у десетогодишњем узлету Србије заузима управо сарадња са Кином и додао да она није само привредна, већ мултидимензионална и све снажнија.

"Када смо анализирали у Влади Србије начин на који се Кина развила у последње две деценије, схватили смо када смо анализирали инвестицију на политику Кине да су посебно инвестиције у инфраструктуру, а посебно оне које су инвестиције у транспортну инфраструктуру, у путеве и железнице и друге видове саобраћаја, имале огроман и позитиван утицај на привредни и економски развој Кине", рекао је министар Весић.

Министар Весић је истакао да развој инфраструктуре омогућава побољшани приступ тржишту, омогућује напредну саобраћајну мрежу, олакшава индустријску агломерацију, повећава продуктивност и промовише регионалну и економску интеграцију

Министар Весић је додао да је за људе у Србији посебно импозантан начин начин на који је Кина последњих деценија повећала развој своје транспортне мрежу.

Подсетио је да је укупна мрежа путева у Кини 2004. године износила 104 хиљаде километара, а прошле године 5,2 милиона километара.

"Закључно са 2022. годином у Кини је изграђено 177.000 километара ауто-путова и брзих саобраћајница, а 2011. године, било их је 85.000. Дужина пруга у Кини повећана је са 51.000 километара 2010. године на 103.000 километара", рекао је министар Весић.

Министар Весић је истакао да је Србија посебно захвална због допринос који је Кина дала развоју саобраћајне инфраструктуре у Србији.

"Завршили смо 76 километара брзе пруге између Београда и Новог Сада. И сада ове године завршавамо нових 108 километара брзе пруге, а 2026. године повезаћемо Београд и Будимпешту брзом пругом, што ће омогућити да наше две земље много боље сарађују и заједнички се развијају", рекао је министар Весић.

Додао је да ће укључењем Грчке и Северне Македоније у тај пројекат, у наредним годинама постојати брза пругу између Будимпеште и Атине - најдужа брза пруга у Европи, чија ће дужина бити већа од 1.500 км.

"И управо на примеру брзе пруге види се колико је Кина потребна Србији, а колико је Србија потребна Кини. Кинеска компанија која ради брзу пругу, једна од најбољих компанија која ради у Србији, "China Railway International Company", је развила свој сертификат и добила је све европске сертификате за изградњу брзе пруге. Што значи да су кроз послове у Србији постали способни да раде брзе и друге пруге широм Европе", рекао је министар Весић.

Министар Весић додаје да су успели да направе свој модел интероперабилности кинеских са европским системима, што јача и капацитет ваших предузећа да отворе тржиште Европе.

"Јуче је допремљен  први брзи воз од пет који смо купили за брзу пругу између Београда и Будимпеште, кинески брзи воз. И након што буде представљен у Србији, он ће наставити путем Чешке, где ће бити тестиран и прилагођен свим европским стандардима. То значи да ће кинески брзи возови бити прилагођени европским стандардима", рекао је министар Весић.

Додао је да је из тог разлога и за Кину важна сарадња са Србијом јер јој Србија отвара врата европског тржишта.

"Зато је важно да наставимо да сарађујемо. Зато смо и захвални на сарадњи коју имамо са Народном Републиком Кином, али с друге стране веома смо поносни што смо једна од ретких, европских земаља у коју је кинески капитал добродошао и у коју су Кинези добродошли и у које су наравно ваше инвестиције добродошле", рекао је министар Весић.

 

 

Велика част бити министар у влади, хвала Вучићу и Вучевићу на поверењу

Министар Весић рекао је поводом предлога за састав Владе Србије који је представио мандатар Милош Вучевић, да је велика част бити министар у српској влади и да ће се трудити да, у складу са државном политиком, настави да ради на инфраструктурним пројектима како би они на време били завршени.

"Желим да се захвалим председнику Александру Вучићу, мандатару за састав владе Милошу Вучевићу и својој Српској напредној странци (СНС) на поверењу и части коју су ми указали", рекао је министар Весић.

Додао је да предлог да и у наредном сазиву владе обавља функцију министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре њему говори да је СНС задовољна начином на који је до сада обављао свој посао.

"Чека нас већ ове године завршетак нових 108 км пруге од Новог Сада до Суботице, што значи да ћемо имати ове године 183 км брзе пруге. Земља смо која у Европи гради највише километара брзе пруге, иако нисмо најбогатији, има и богатијих од нас, али не раде и не инвестирају толико у брзе пруге", рекао је министар Весић говорећи о плановима министарства за наредни период.

Додао је да је за ову годину планиран завршетак 166 километара аутопута и брзих саобраћајница, а да је до краја 2026. године планирана изградња 480 километара.

"Очекују ме неки нови пројекти као што је пројекат брзе саобраћајнице 'Карађорђе', наставак аутопута од Пожеге према српско-црногорској граници и према Ужицу. Очекују нас да наставимо да радимо брзу пругу коју радимо с Европском унијом од Београда до Ниша нових 230 километара. Реконструкција пруге Београд-Бар више од 200 километара дужине. Наставка од Брестовца 23 километра испод Ниша према Прешову, а касније до Скопља", рекао је министар Весић. 

Министар Весић је додао да Министарство очекује и наставак пројеката "Чиста Србије" и убрзавање изградње канализације које спада у комуналну инфраструктуру.

"У наредном периоду мене и мој тим чека много задатака, али даћу свој допринос да у складу са политиком Владе Србије инфраструктурни пројекти наставе да се спроводе", рекао је министар Весић.

Министар Весић је оценио да је Србија изабрала да убрзани развој инфраструктуре, пре свега саобраћајне, буде основа пораста бруто домаћег производа (БДП).

"Он (БДП) до краја мандата владе треба да износи скоро 100 милијарди евра годишње и да с друге стране омогући да у 2027. години просечна плата у Србију буде 1400 евра, а просечна пензија и минимални лични доходак 650 евра", закључио је министар Весић.

 

 

 

Извор: Танјуг